Man kan ju göra annat än sova

Igårkväll sa jag till mej själv:
Ge nu fan i att hoppa i säng
när du ändå bara ligger där och
vrider dej som en jävla kålmask.
 
Okejrå blev svaret på direkten,så
jag började malla upp lite texter
och figurer i dekorplast som jag sen
skar ut med skalpellen.
 
Visst då,det resulterade i ytterligare ett par dekorerade julkulor.
 
OCH nån sorts ängel som jag kanske sen kan
använda på nån lampa eller annat pill.
 
Som om det inte vore nog där,forsatte
jag med dom påbörjade hjärtpralinerna
som jag lagt en salt mandel i och fyllt.
 
Lite gulddust på och det blev ganska smashing.
 
Nu ska man ju inte tro att jag ens
hade fått ens LITE sömnkli i ögona,
så jag rev fram gammalt marknads-
pyssel i olika former.
 
Fick nämligen ett samtal under efter-
middagen och tillfrågades om jag
kunde tänkas sälja av lite grejer till
en kommande marknad till förmån
för cancersjuka.
 
Jag har bidragit förut till det,så det
är en självklarhet att fortsätta om
man kan.Och inte vill jag ha betalt
för grejerna heller.
 
Blev förvisso nästan tvingad att ta
emot betalning,men det känns inte
bra i hjärtat.H*n stod dock på sej
varpå jag kompromissade och sa
att OM det nu tvunget ska ges mej
något,så får det isf vara ett paket kaffe.
 
Ett gäng citattavlor åkte ner i bidragskartongen.
 
Och miniatyrpyssel i form av magneter.
(gode tid,hade nästan glömt allt pill jag lade ner på dom där)
 
Vidare la jag ner silvertrådshjärtan (smycken),
dörrkransar med pärlor,lyckoänglar i hänge
och tavlor modell större med text.
 
Jag hoppas det kan generera lite kosing
till behövande.
 
Ingen kan göra ALLT,men alla kan göra något!
 
Söndagskramar från "nattugglan" ♥
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0