Lurifaxar är vi allihopa,allihopa...jag med!

Det förstod jag väl,att fastän vi sagt
att det INTE skulle köpas nåra julklappar
oss vuxna emellan,så nog tusan fick jag
både en och två och flera igår.
Förvisso hade jag oxå köpt,man vill ju
knappast sitta där med det begynnande
skägget i kläm mellan inslagspapprena
och bah:
Ameh tack snälla,fast vi sa ju att...!
 
SÅ,tack alla raringar för fina och braiga
klapparna jag fick,hjärtat är fullt av glädje ♥
 
Tack oxå till "Stora" & Nisse som stod för
samlingspunkten och allt därtill ♥
 
Granen var för dagen inlyft och ställd i vardagsrummet så klapparna
kunde trängas därunder.
 
Tomten uppenbarade sej oxå,men tyvärr var inte jag på plats och kunde sköta
fotografering i år heller,så nåra skarpa bilder blev det inte.
(allt ska man då göra själv!!!)
 
Lewi tyckte det blev alldeles för varmt att slita upp paket,så brallorna åkte av
nästan omgående.
 
Wille fick nya fina skidor av gammelmormor & gammelmorfar,tyvärr finns det
ju ingen snö (vilket mormorn dock tycker är skitbra),så familjen får väl boka en tripp
till nordligare breddgrader om dom ska provåkas!
 
Äldrefolket bänkade sej i soffan en stund,dom skulle sen vidare på ännu mer
firande hos mina systrar och deras familjer.Mina bröder däremot befinner sej
just nu i Thailand.(smarta är vad dom är)
 
Fråga mej gärna VARFÖR jag lägger upp mat för ett helt jävla kompani på
tallriken,när jag ALLTID sitter där sen och undrar hur fan jag tänkte och HUR
i allsindar jag ska lyckas äta upp allt!!
 
När presentpapper och kartonger plockats bort avslutade vi med kaffe och lite
prat.Jag ville inte ha ris á la Malta,så jag och Lewi lyxade till det med en superb
mango istället.DET kära ni var nåt alldeles speciellt tyckte Lewi som sysselsatte
sej väldigt länge med denna goda avslutning på julaftonskvällen.
 
"Mellan" & Wille tog sej oxå lite soft sofftid och tittade på den för tillfället
mest populära filmen "Nils Karlsson pyssling".En superbra julklapp som
han fick av just moster "Mellan" ♥ 
 
Sen for jag som sagt hem och bytte
till ledigare klädsel,la mej i soffan och
ömsom blundade ömsom lyssnade
på "Tomten är far till alla barnen".
Och runt 22 tiden landade prinsen åter
i byn efter sitt firande i kungliga huvudstaden.
 
Idag har det inte gått speciellt fort fram,känns
lite som långfredagen...segt och tomt typ.
 
Imorrn vankas måndag men en röd sådan.
Vissa kommer trängas satan och svettas
på årets mellandagsrea,själv svettas jag utan
att behöva slita gammal skit ur nävarna på
desperata fyndare,så jag blir med största
sannolikhet INTE en av dom.
(men man ska aldrig säja aldrig även om det verkar dumt)
 
Nu väntar jag på att årets Jansson ska behaga
bli klar där han står och mår bra i ugnen.
Sen får det fanimej va bra med s.k julmat.
 
En max 2 dagar per år,det räcker MER
än väl för mej!
Tack & hej men INTE leverpastej!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0