Jag känner mej kränkt

I tider som dessa är det ju jävligt
poppis att använda ordet kränkt
allt som oftast,ibland kan det dock
gå till viss överdrift kan jag tycka.
 
MEN,i mitt fall är det snarare en s.k
underdrift när jag säjer att jag känner
mej både kränkt OCH överkörd.
 
Jag menar här sitter jag med raggsockar
och oftast dubbla tröjor,ibland behöver
jag oxå handledsvärmare för att inte mina
händer och halva armarna ska få köldskador....
 
...och sen får jag se när jag går ut,att det
står en sprojlans ny ytterdörr lutad mot
ena väggen.
En ytterdörr som nu monterats till en av
dom lägenheter som byggs i fastigheten.
I byggnationen går det i racerfart,men att
vrida på termostaten i källaren så det händer
nåt på elementfronten,DET tar en JÄVLA tid!
 
Fint skare va tydligen och jag ger mej fan på att det installeras golvvärme oxå.
Allt medans en annan ska "frysas" ut och behandlas som jag vet inte vad.
Fast det såklart,ska det till sådär flashiga dörrar så förstår ju vem somhelst
att det måste göras indragningar nån annanstans,i detta fall i form av lägre
gradantal hos mej.
 
Jag ville faktiskt gråta en skvätt när
jag beskådade eländet,men bestämde
mej för att gå in fort som satan istället.
 
Att slösa mascara på omöjligheter,där
går lixom gränsen.
 
Vad nästa "drag" blir ska bli spännande
att se/känna,men gissar jag inte helt fel
så lär det finnas risk för brand i peruken.
 
Då blir det förvisso lite hett ovanledes,men
det hjälper knappast mej eftersom golven
är mest kalla!
 
Och nån julgåva kan man nog oxå se sej om
i himlen efter,fast hade jag fått önska så skulle
det sitta jävligt fint med ett års hyresfritt...minst!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0