Högt & ganska lågt

Som jag berättat förut,så har ju den
fyrbenta i familjen varit lite ur gängorna
ett tag,så idag på morgonen for jag och
"Mellan" in till djurdoktorn med henne
för en koll.
 
Vad vi trodde skulle bli en skapligt snabb
genomgång resulterade i andra akutfall som
gick före,så vi fick ganska snopet lämna
in henne för att sen som på nålar vänta 
på meddelande om VAD som kunde tänkas
vara fel med henne.
 
Jag kan ju lugnt påstå och tala om,att dom
timmarna mellan 8.30 och drygt 14.00 kändes
som evigheter.
Och när det sen plingade till i mobilen och jag
med kisande ögon läste:
"Vi har nu undersökt er lilla Cindy och behandlat
henne för.....urinvägsinfektion",jamen åh tusan,
den stenen som föll från axlarna,den vägde inte
ett kilo snarare ett ton.

Nu ligger hon iaf och vilar sej efter vätske-
påfyllning,spruta och inte minst av att ha
blivit lämnad snöpligt till folk hon absolut
inte kände i flera lååånga timmar.
(dom var iof underbara men det visste ju inte hon)
 
Nu ska här medicineras i tio dagar och förhoppningsvis
kommer det snart märkas en förbättring på henne.
Alltså man skakar ju sönder en smula när dom små
liven inte mår som dom brukar,och med hennes
ålder i åtanke (11 år),får man ju till viss del kanske
även räkna med vissa åkommor eller ev.sjukdomstillstånd.
 
Ja ja,nu är jag (vi) lättade OCH så glada!
 
Eftermiddagen tenderade sen att ytterligare höjas
ett par snäpp i positiv anda,för Wille kom på visit
i dryga timman så vi både fikade och ritade samt
mekade lite med hans nya skateboard som fått div.
hår insnurrat i hjullagren då han provåkt hemma 
hos sej inomhus.
En skateboard som f.ö tomten gav honom med
hälsning från mej & prinsen.
 
Även om det absolut inte känns juligt,så är pepparkakor med mjölk ett måste
när man spontant kommer på besök till mormor nuförtiden.
 
Ett litet mekarverktyg i form av pincett trollades oxå fram.och det visade sej att
Wille var en hejare på att rengöra hjullagren.
Man kan ju inte rulla golvet fram när det sitter skit i maskineriet precis!
 
Nu är det så kväller igen,och jag ska
förbereda lite för smidig medicinering
inför morgondagen till Cindy.
Prinsen kom på att det fanns köttbullar
i hans frys,så jag får försöka dutta in
penicillinet däri och på så sätt få det
att komma dit det ska.
 
Den andra medicineringen hoppas jag
kunna spruta in i mungipan lite smidigt
så hon sväljer direkt,men som sagt,man
vet aldrig riktigt HUR det ska gå.
Tio dagar lär bli en ganska tuff match,men
jag är å andra sidan inte den som ger mej
i första taget.
 
Wish me luck och önska gärna Cindy snabb
och enkel bättring oxå!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: mellan

Älskade Cindy! så tacksam att vi åkte in. Ta hand om min tjej som du alltid gör <3 inga pengar i världen kan ersätta henne <3

2016-12-30 @ 17:10:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0