Skogsluft & torka deluxe

Men åh så bra sa jag när det sist kom
regnskurar,nu kanske svampen växer
till sej så jag kan proppa frysen full.
 
ELLER INTE!
 
Visst är det skönt att strosa runt i skogen
och bara njuta av omgivningarna,men fan
så trist när man inte hittar så mycket som 
en ynka liten svampspor.
 
Det enda jag såg var en torkad och ytterst
mesig giftsvamp,och den lägger man ju
knappast i stekpannan.
Såvida man inte är helt desperat vill säja!
(om ens då förvisso)
 
Cindy hade första parkettplats även igår och tyckte det var toppen.
 
Till prinsen hade jag gjort en sillmacka.Själv hade jag ost på min.
 
Alla ska ha sitt,Cindy fick köttbullar och vatten,vi tog kaffe och macka!
 
Man SKA va bortskämd när man är liten.
 
Snacka om käkmuskler.Det behövdes ju med tanke på att jag
lagt dubbla ostbitar i mackan.(eller kanske inte)
 
Hunden i väskan s.a.s!
 
Kan det va så att nån kanske tappar en liiiten bit smörgås,den som väntar
tålmodigt får se!
 
Nähe,inte det.Men okej,då kan vi dra hemåt igen!
 
Så det gjorde vi.
UTAN svamp men med frisk luft
innanför tröjorna och en härlig
stund i skogen trots allt.
 
Man kan inte alltid få som man
vill,önskar och hoppas.
 
 
 
 
 
 
Trackback
RSS 2.0