Skitiga "kanaler",ruskväder och regnbåge

Ja jävlar vilken lugn lördag det blev igår.
 
Kunde knappast ha tagit det mycket mer soft.
 
Det allra jobbigaste jag gjorde var att koka ny
lag till ett gäng kräftor,samt sätta in en plåt med
vitlöksbröd i ugnen,och det var tillräckligt.
 
Vet inte NÄR jag åt kräftor senast,och hade det inte varit för att jag fått dessa
svenska egenfångade av en vän så hade jag varit utan i år oxå.
 
Det är ju bara ett förbannat kladdande och
slabbande menar jag.Och så dessa överfulla
och högst otrevliga bajskanaler som ska väck.
 
Betänker man oxå vad kräftorna i sej livnär
sej på,så kanske inte folk vore så jävla lyriska
OCH euforiska när det kommer till kräftskivor!!!
 
 
Man får ju hoppas att ingen blivit mördad och
islängd i vattnet där dom här rackarna krälat
runt innan dom fångades.Tanken på att isf ev.
själv ha fått i sej "likdelar" är ju inte alltför upphetsande!
 
Faktum är att jag hellre äter räkor.Må så vara att dom oxå har bajskanaler som
tas bort,men det känns inte alls på samma sätt.
 
Räkor på vitlöksbröd med Hellmann`s majonnäs smakade iaf kanon!
 
Utanför fönstret piskade regnet mot marken
och det kändes verkligen som värsta rusket.
 
Det avtog tack & lov lite senare och solen
kunde nästan ta sej genom dom tunga skyarna.
 
 
Delar av en dubbelbåge om än diffus.
 
 
 
Ska väl önska mej en redig kamera med rejält vidvinkelobjektiv till nästa gång!
Eller så skiter jag i det och lägger ner bågfoton!
 
Sen efter räkfrossan,så slumrade jag förstås
in i soffan ett tag och runt midnatt var det lögn
i helvete att sluta ögonen nerbäddad i sängen.
 
Att jag dessutom hade VÄRSTA äckligt onda
värken i "Fiffi" gjorde inte saken bättre faktiskt.
Trodde ett tag att jag skulle bli tvungen att ringa
ambulans och be dom hämta.
Eller iaf slå numret till sjukvårdsupplysningen!
 
MEN,som den envisa jävel man ju är,så gav jag
blanka fan i det oxå,och nånstans efter två lyckades
jag visst få inkastat nåra "gruskorn" när John Blund
flaxade förbi utanför mitt öppna sovrumsfönster.
 
Idag mår man som man förtjänar efter en vild
kräftskiva och vitlöksbröd med sting.
D.v.s jäkligt bra,tror det var Fantan som satte
tonen för söndagsmåendet faktiskt.
 
Såvaremädä!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0