Pissgråa skyar och regn därtill

Jaha,nu börjar den satans hösten med
deppiga,grå dagar och man VET med
all säkerhet att det kommer ta en jävla
evighet innan det vänder och börjar
om på nytt igen!
 
Jorå,det här med att va positiv ligger väl
nånstans därbak och skvalpar runt,men inte
fan är det lätt att sitta med storflinet och
låtsas att allt är så förbannat störtskönt när
man glor ut genom fönstret och möts av
regn,regn,mer regn och en helgrå himmel.
 
Man KAN baka såna dagar,det kan man och
det är precis vad jag gör idag.
 
Just nu kan ni inte få se bild,för kakan står
på balkongen och svalnar av.Men tills imorr´n
ska jag ha försökt få fram en bild,om inte annat
så för att ni ska få se att jag inte ljuger.
 
Man ljuger iof inte om såna viktiga grejer,men
man kan ju aldrig va helt hundra å andra sidan!
 
Mycket roligare än såhär blir det tydligen inte.
Hade ju för avsikt att gå till skogen och leta
lite svamp i em,men vafan,hur kul är det när
regnet letar sej innanför jackkragen lixom?
 
Näevars,inte alls kul.
Vad som däremot var mysigt,det va gårdagens
snabbdejt med småkidsen.
Sånt lever man länge på och det är PRECIS sånt
som gör att man pallar med skitdagar och regnrusk.
 
Man kan ju inte baka dygnet runt menar jag!
 
Lewi och jag åkte därbak i bilen och så hämtade vi storebror på dagis.
 
Lite mellis i bilen på väg till mataffären satt fint tyckte Wille.
 
Sen handlade vi lite käk tills på lördag,
för då ska vi fira Willes morbror aka
"Lilleman" som dagen därpå (21/8)
fyller 21 år.
 
Lite stillastående övningskörning hanns oxå med innan det var dax att fara
hem för oss alla igen.
 
Väl hemma slängde jag mej i soffan
en stund,för att sen få besök av bästa
Mia med lång fikasittning och prat.
 
Har man inte setts på görlång tid,då har
man en hel del att ta igen och uppdatera.
 
Även fikabesök av vänner är ett måste för
att man ska palla med och hålla huve´t 
ovanför vattenytan.
 
SÅ välkommet och SÅ värdefullt!
 
Ny tag och lite jävlaranamma,sen får
vi se hur det blir!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0