Onsdag med besök

Visst är det väl ganska märkligt iaf,
man tycker att det finns eoner av tid
framför en när sommaren börjar,och
sen hux flux har det blivit höst igen.
 
Jomenvisst då,Eva och jag skulle minsann
ses i början på juni sisådär,och sen vetifan
VAD som hände faktiskt.
 
Inte mer än att dagarna och veckorna förflöt
i ett rasande tempo,och nu sitter vi här med
mitten av augusti i almanackan!
 
Sinnessjukt så snabbt allt rullar på.
 
MEN,idag ska vi äntligen dejta.
Hon har visst vägarna förbi mej och då
gör hon en paus i körningen för lite prat
och tedrickande.
(hon kan inte det där med kaffe...än!)
 
Och sen,sen ska jag sätta full fart på min
Dremel och köksfläkten.
Hade ju helt glömt bort att jag fått i uppdrag
av "strutsfarmarna" att gravera lite äggskal.
 
Kruxet är bara att alla dom stift som passar
till ändamålet är förbrukade,och nu hinner
jag inte få hem nya såna om jag ska bli
klar i tid,vilket är till nästa helg.
 
Jag säjer det igen:tiden går ALLDELES
för fort,man hinner inte med i svängarna!
 
FYRA såna här med skapligt djup gravering,och
sen är jag i hamn...förhoppningsvis alltså!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0