Nu får det va bra!

Helt sjukt är det,att jag till och från
har så fruktansvärt dålig karaktär.
 
Lika duktig och disciplinerad som
jag kan vara,lika jävla hopplös är
jag oxå...emellanåt.
 
Hela våren skötte jag mej typ exemplariskt.
Inget onödigt socker,ingen alkohol,inte ens
en liten bit glass slank det ner.
 
Men nu,NU i sommar...fy för satan som jag
bara inte tänkt ett skit på att "tänka mej för"!
 
Jorå,och då blir det som det blir IGEN!
Man får knappt upp brallorna,behån sitter
hårdare än ett kasslernät och så dom där
valkarna,vissa kallar dom "lovehandles"..
 
Inte fan vill man att nån ska använda sej
av dom när man känner sej (och ser ut) som
en övergödd julgris redo för slakt.
 
Över min döda (dallriga) kropp lixom,nej där
går banne mej gränsen för vad som anses
tillåtet i MIN hjärna.
 
Men iaf,man ska ju tydligen börja sina bättre
och sundare liv på måndagar,så det har jag
(återigen) gjort nu.IDAG!
 
Ska jag va ärlig började jag visst en torsdag
sist det begav sej,men det va ju i januari så
det är nästan glömt nu iaf.
 
Sallad och kvarg,det är vad jag fått i mej idag.
Ja,och kaffe samt lite mjölk i det och vatten.
 
Första tre dagarna kan jag dock tycka är svintråkiga.
Då hittar jag ALLTID en massa godsaker som inte
ätits upp och Icareklamen erbjuder tamme fan jämt
en massa onyttigheter som man skulle kunna sätta
i sej utan att blinka,bara smaska och snuska runt
i munnen med det.Yummi!
 
Vi får väl se hur det går denna gång.
Har jag tur så kanske det försvunnit ett
par centimeter i midjan till jul eller så.
 
Visst då,och sen är det bara att börja om i
januari igen.
 
Fattas bara att nån tvingar på mej träning oxå.
Då vetifan om jag inte protesterar mot ALLT
i ren desperation.
Jag menar,det får ju finnas gränser vetja!
 
Bullar med choklad t.ex....hur jävla gott är inte det!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0