Utgifter och sånt!

Idag hade jag tänkt få bilen fixad.
 
En god vän vars son är en jävel på
fix och lagningar,ja det mesta som
rör bilar,har lovat se över mina bromsar
framåt middagstid.
 
Jag HOPPAS verkligen att det är rätt
grejer jag införskaffat,så att jag slipper
huvudbry ett tag framöver.
 
Inte nog med att delarna inte är gratis,
jag insåg dessutom att det här är månaden
då typ ALLA större räkningar dimper ner
och lägger sej som en tät matta ovanpå
den som redan är limmad.
 
Man kan ju gråta för mindre lixom!
Det blir iof inte bättre av att böla,tror
ju knappast att det singlar ner tusenlappar
i brevinkastet bara sådär.
 
Var sak har sin tid,och sommaren som
förhoppningsvis kommer lär få spenderas
hemmavid utan nårasomhelst större ut-
svävningar åt nåt håll.
 
Det kunde ha varit värre,det kunde ha kommit
en miljon utgifter till.
Och vaddå,jag har ju tak över huve´t iaf.
OM det skulle bli en regnig sommar menar jag!
 
Roligare bild än trasiga bromsskivor är denna.
 
Tänk att det är exakt 3 år sen jag stod med det
här färska lilla knytet på armen.Då var han inte
ens en vecka gammal.
Snart står jag förhoppningsvis med "lillebror"
på liknande sätt,och undrar hur i hela friden det
gick till.
(ja,jag vet ju hur dom tillverkas och så,men ändå)
 
Söndagskram från "tom-peng-pung"!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Stora

3 år sedan 🙋

Svar: Ja du ser,man kan knappt hålla ordning på åren :D
Ändrar nu :)
MAJSO

2016-04-10 @ 12:37:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0