Umgängesonsdag

Gårdagen bjöd oxå på sol,både den
från ovan men oxå i form av det mer
personliga slaget.
 
På förmidda´n satte jag mej i bilen och
tog en tur till en god vän.
 
Där pratades det hej vilt medans kaffet
fullkomligen rann ner i våra magar.
 
Väl tbk tog jag ut dom fyrbenta för lite
frisk luft och intog min enkla men mycket
goda lunch i solen.
 
Man passar ju på när vädret tillåter menar jag.
 
Strax därefter kom en liten herre som
lyssnar till namnet William,enligt hans
mor ville han åka till sin mormor för att
leka lite i parken en bit bort.
 
Vi gick förstås dit direkt.
 
Han knatade fort som bara den upp och nästan slängde sej utför.
"Kolla mormor,vilken fart" ♥
 
Lite medhavt mellanmål petade han oxå i sej mellan varven.
 
Och så fick vi sällskap av någons katt som hade vägarna förbi.
 
Hen var dock mest intresserad av sanden och hade INTE lust att prata!
 
Så Wille och jag passade istället på att gunga en stund.
 
Innan Wille skulle åka hem,roade vi oss åt att ifrågasätta "pojken" nedanför.
Han försökte vara smart och sopa undan små löv och stenar,men det enda han
åstadkom var ett inferno av damm som lade sej likt en dimridå och som dessutom
gjorde grannens fönster under TOTALT grå!
Vatten,man måste ha lite vatten så det INTE yr som fan.
Intelligensen där verkade dock fattas helt & hållet.
(OCH det sunda förnuftet som tydligen oxå sopats undan)
 
Men,i det stora hela var vi iaf mycket
nöjda med veckans onsdag,vad dagen
idag har att erbjuda vet jag inte i helhet.
 
Den kommer dock till viss del att fyllas med
"Mellanträff",för dit ska jag nämligen om
ett tag för umgänge.Och känner jag oss
rätt kommer det bli en hel del kaffe oxå.
 
Ingen dag utan Gevalia,det är ett som är
både säkert OCH självklart!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0