När "Lilleman" ber om hjälp

Ganska så sent igårkväll frågar "Lilleman"
om jag möjligen kan hjälpa honom att göra
en smörgåstårta.
 
"Vaddå,nu på studs undrar jag"?
-Ja,nu svarar han.
-Jag köper ingredienser om du säjer
vad som behövs och sen kommer jag!
 
Okej...fram med skärbräda och underlägg.
Kokade ägg i en rasande fart,och strax
därefter stod han i köket med påsen i handen.
 
-Jag ska bjussa arbetskamraterna imorr´n sa han.
 
Han ska nämligen börja på ett nytt jobb och ville
avsluta det gamla på ett trivsamt sätt,vilket jag
tyckte lät snällt och varpå jag såklart ställde upp
och var behjälplig.
 
Tror väl aldrig att det gått så jävla fort att få ihop
en smörgåstårta,men med assistans från upp-
dragsgivaren själv,roddade vi fram en helt okej
skapelse här igårkväll.
 
Nu hoppas vi innerligt att den smakar suveränt 
och att hans snart f.d jobbarpolare uppskattar
gesten.Annars får dom fanimej med den gamla
modern att göra!
 
Med tanke på att jag var helt oförberedd anser jag nog ändå att den ser
skapligt normal och ganska god ut,resten är som sagt upp till andra
att avgöra.
 
Mission completed som vi brukar säja!
 
Söndagskram och puss i nacken på er ♥ 
Trackback
RSS 2.0