Men stå still då!

Det är nåt speciellt med strutsar.
Dom står fan aldrig still med huve´t
så man kan fota fejset på dom.
 
Herre gud som jag försökte lirka
och lura till mej en bra bild igår
när jag träffade dom.
 
Men näerå,det skulle fladdras hej vilt
både upp och ner.
 
Jag måste ta mej en tur till (minst),och
då ska jag ha bägge kamerorna fulladdade
så jag verkligen är fit for fight.
 
"Ville du nåt...eller"????
 
Och som dom smackade med sina munnar sen.
Där ville man varken sticka fram handen eller kameran för nära!
 
Här var det matdax,och varje gång dom böjt sej ner efter käk,så for halsarna
raskt upp så maten kunde glida ner i struparna.
 
Innanför glasrutan under värmelampan trängdes två dagar gamla små pippisar.
 
Skyltningen var det inget fel på,men vi drogs mot grillen där det doftade ljuvligt.
 
Det här plus en massa annat gott bjöds vi sen på,och har ni aldrig smakat
strutskött förr så GÖR det.Jag hade kunnat sitta tills idag och bara njutit av
den underbara smaken,så mört och SÅ jävla gott.
 
Trappan upp till logens övervåning där det stod dukat till mat.
 
Mysigt och ombonat med både infravärme och en brasa som sprakade nere i
vänstra hörnet.
 
Efter kaffet tog jag och Eva en tur ner till gårdsbutiken och handlade lite.
Köpte med mej RIKTIG korv,och den ska jag idag bjuda prinsen på.
Inga halvfabrikat där inte,hög kötthalt och närproducerat uti minsta detalj.
 
Sen tackade vi frun på gården (och mannen förstås) för en jättehärlig kväll,satte
oss i bilarna mätta,glada och mycket nöjda.
 
Hej sålänge,jag kommer snart tillbaka!
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0