Fredag med "Mellandejt"

Framåt eftermidda´n igår hoppade
jag in i bilen med helkassa broms-
skivor och rullade in till "Mellan".
 
Vi valde verkligen en bra dag att åka
runt i all helgtrafik med köer och damm.
 
Att påsklovet sjöng på sista versen gjorde
knappast saken bättre,men vi höll humöret
uppe hela tiden iaf.
(såna är vi när vi VILL)
 
Strosade runt i lite butiker och för en gångs
skull unnade jag mej faktiskt en väska.
 
Jag har iof nåra stycken med fransar,men den här modellen
är lite mindre och passar perfekt när jag slipper släpa med
mej halva "säkerhetsavdelningen" när jag ska utanför dörren.
 
När vi så krånglat oss ut bland alla puckon
som har svårt att uppföra sej på parkeringar,
avslutade vi vår dejt i solen hemma hos henne.
 
Och som vanligt efter att ha fixat
maten och käkat,slumrade jag in
i ena soffhörnet och vaknade med
mascaran som en klump i ena
ögonvrån.
 
Idag lördag ska förberedas smörgåstårta
till Willes stundande 3 årskalas imorrn.
 
Hade ju hoppats på varmare väder eftersom
bilen behöver tvättas,men det får vänta tills
imorron tror jag.
 
Mera kaffe och fram med "tårthumöret" är
det som står på schemat nu,hur det kommer
gå återstår att se!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0