En utgift kommer sällan ensam

Ja jävlar i min tomma lilla låda som
det kan bli ibland!
 
Inte nog med att bilförsäkringen alltid
kommer som ett oönskat och jävligt
deprimerande brev på posten,nu måste
oxå bromsskivor OCH bromsbelägg
bytas...omgående.
 
Utgifter som gör att sommarens eventuellt
små och korta strapatser nu brinner inne.
 
Nån lottovinst verkar ju inte va i antågande
och att försöka "sälja sej själv" är oxå helt
uteslutet faktiskt.
Det funkar inte alls med tanke på både ålder
och inte minst stadiet kroppen befinner sej i.
HELT igenpluggat om man säjer så och uttrycker
sej lite fint!
 
Jaha och nähe med andra ord.
 
Det kunde iof ha varit mycket värre 
(mitt favvouttryck btw),det kunde ju ha varit så att
hela karossen hade behövt bytas,OCH eller dessutom
ha lackats om.
 
Nu måste jag va lite fiffig OCH smart,försöka få in
lite kosing s.a.s!
 
"Alla bäckar små" som det så gulligt brukar heta.
Så jag börjar väl i "skaparänden" och försöker bli
av med det som står och till viss del samlar damm.
 
Och så håller jag tummarna för att det förhoppningsvis
trillar in nåra ören som kanske blir till kronor.
 
"Hej tisdag",ge mej en överraskning i form av
lite plus på kontot va!  :)
 
HÄR kan man kika in och om man vill göra mej
JÄTTEGLAD såhär i superjobbiga tider ;)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0