Det ljusnar i öster

Säja vad man vill om huvudbry och penning-
bekymmer,men så värst länge är det INTE bra
att må dåligt över sånt man inte kan ändra på.
 
Man får helt enkelt fokusera på roligare saker
OCH inbilla sej att det löser sej på nåt sätt,
hur vetifan än,men som sagt:oro gör ingen
gladare i längden.
 
Det som däremot INTE oroade mej ett dugg igår
var värmen som helt plötsligt lade sej som ett
varmt fleecetäcke över axlarna.
Som jag njöt ute i solen,för att inte tala om hur
skönt hundarna tyckte att det var.
 
Dom ville inte gå in!
Knappt jag heller faktiskt,inte förrän det sög till
rejält i kaffetarmen och jag inte kunde hålla mej
från bryggarn längre.
 
Och så är det nåt speciellt med ljuset.
Om man betänker att det hade varit december när
räkningarna och dom oförudsedda utgifterna hopat
sej,då hade det känts fan så mycket jävligare.
 
Än kan det hinna regna manna från ovan och än
kan det uppenbara sej ett starkt ljus i tunneln.
 
Det gäller bara att ha is i magen och solsken i blick.
Jag vägrar sluta hoppas,och har jag en oförskämt
stor portion tur,så KANSKE jag drömmer om turnummer
lite random som hjälper mej på taven.
 
Vem vet!?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0