Det här med matvanor

Det är faktiskt ganska märkligt hur snabbt
man ändå kan komma in i nya rutiner och
vanor när man väl tar sej i kragen.
 
Nu var det iof drygt fyra månader sen jag totalt
ändrade min kosthållning,men ändå.
 
Som jag avskydde tanken innan jag satte planen
i verket,hittade på ursäkter till mina dåliga matintag
och tänkte: nästa vecka,eller kanske sen,DÅ börjar jag!
 
Det är lätt att hålla sej kvar vid det gamla inrutade
eftersom det känns tryggt och det man verkligen
behöver göra känns skitjobbigt.Men i själva verket
sabbar man ju bara hela tiden.
 
Nu är det förvisso inte första gången jag "skärpt"
till mej i den här frågan,men lik förbannat KÄNNS
det varje gång som om det är den första.
 
Som att man måste delta i nåt triathlonlopp utan
att ens ha sprungit 10 meter eller vet att vatten
faktiskt är riktigt vått....och kanske kallt!
 
Nåväl,nuförtiden ser jag fram emot att få äta,och
jag försöker verkligen variera mej,även om det
ofta blir så att jag tillfälligt "snöar in" på vissa
saker under korta perioder.
 
Igår åt jag lyxig lunch,i mina ögon sett iaf.
 
Blandsallad,surimisticks,nåra kräfstjärtar och kokt torsk!
Maj gad så gott,och inte känner man sej sådär däven efteråt heller.
Bara mätt,belåten,glad och nöjd!
 
Idag står det lättlunch med keso och
apelsin på schemat,vad det blir till
kvällsmat är icke planerat.
 
Kanske lite kassler,sallad och en knäcke-
macka med ost.jag är sällan vrålhungrig
på kvällarna längre.
 
Och vad dom 100 dagarna utan onödigt socker
beträffar,så är dom redan över och förbi.
MEN,för den skull har jag INTE börjat äta vare
sej snask eller fikabröd.
En liiiten ruta riktigt mörk (85%) choklad däremot,
det har jag unnat mej till kaffet nåra ggr.
 
Mer än så får jag inte i mej utan att bli spyfärdig.
Kroppen säjer ifrån,och det är ju för väl att den
fortfarande funkar så pass bra iaf.
 
Over and out för nu,kaffet väntar!
 
 

Kommentarer
Postat av: mellan

Superduktig är du <3

2016-04-13 @ 17:10:14
Postat av: Mami svarar:

TACK,jag har ju en bra peppare och nån som lärt mej :) ♥♥♥

2016-04-13 @ 18:29:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0