Börjar det trist har det en tendens att fortsätta

Som om det inte var trist nog igår
med torftig lunch och allmän depp,
när jag så hade intagit den oexklusiva
lunchen och direkt ville brygga mej en
god mugg kaffe,DÅ....
 
...från ingenstans och utan förvarning
försvann strömmen!!!
 
Ameh på riktigt,hur jävla beroende är
man inte,både av el OCH kaffe som sagt!
 
Försökte luska reda på var felet låg,och
upptäckte sen att typ hela samhället drabbats.
 
Om man bara vetat NÄR strömmen skulle
återkomma,men att sen halv ett på dagen läsa
att tidigast 16.00,DÅ är felet troligen åtgärdat.
 
Vid senare uppdatering gick oxå att läsa,att
"någon" (klantig jävel) grävt av en kabel!
 
Okej,det kanske är lätt hänt,men nog fan bör
man som grävmaskinist ta reda på VAR viktiga
kablar och sånt ligger INNAN man dundrar ner
skopan i backen.
 
Vad kaffet beträffar blev jag räddad i abstinensnöden,
för "Stora" och Wille kom med en termos av den
ädla drycken så jag slapp dom värsta skakningarna
och efterföljande huvudvärk.
 
Wille åt sin medhavda mellis samtidigt som han sprang runt
med sin springcykel,och jag kunde njuta till fullo...nästan iaf.
Det var fan svinkalla vindar och inte alls varmt trots att jag (vi)
satt i solskenet.
 
Strax efter 14 kom så strömmen tillbaka och jag
kunde pusta ut igen.
I-landsproblem deluxe det där,man är ju så otroligt
beroende av el,faktiskt i det mesta man gör.
 
Jävla tur för han som grävde fel,att jag INTE hade
ett bak på gång.Då hade satan flugit i mej kan jag
tala om.Hade varit en glädje att få eftersöka den
klantgrävar´n och krävt kompensation.
 
Nu slapp jag det,och han slapp förvisso oxå en
skitdag med påhälsning av arg tant!
 
Tror ni jag drack mer kaffe än nånsin sen på em
och kvällen eller?
Dum fråga kräver iof ärligt svar,och det gjorde
jag ju förstås.
 
Imorse laddade jag en termos för säkerhets skull,
man kan ju aldrig veta lixom!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0