Avslutning del två,tack & hej för mej

Ikväll ska det festas rejält,och då menar
jag INTE med alkoholhaltiga drycker.
Iaf inte för egen del.
 
En bit härifrån ligger en strutsfarm,och 
där ska jag samt övriga styrelsen träffas
för att en gång för alla säja "hej då" till
marknaden vi alla haft våra uppdrag i.
 
Antar att det blir strutskött i olika former
på tallrikarna,och har jag en jävla tur,så
serveras det en kopp kaffe (eller två) efter
den sittningen.
 
Gu´ så trevligt då,att slippa bry sej om
matlagning ikväll.
Bara få sätta sej vid dukat bord och omges
av härliga typer med skratt och tjatter.
 
Måste leta fram nån trasa att svepa om mej bara,
har inte funderat än på VAD som skulle kunna
passa en kväll som denna.
 
Hade ju iof varit lite kul med en strutsboa runt
halsen,men det äger jag tyvärr ingen.
 
Ja,ja...det finns väl alltid nåt annat jag kan dra
på mej.Vi ska ju knappast gå på mannekäng-
uppvisning,och gissar jag rätt så är det ingen
som ens bryr sej om vad jag har för kläder.
 
Såvida jag inte kommer dit i bikini vill säja.
(och så kul ska dom INTE få det)
 
Näevars,nu ska jag grunda med lite fisk inför
kvällens köttfest därborta i skogsbrynet.
 
Och ni,vad ska ni göra?
Ligga i soffan och käka chips kanske!?
 
Gör det vetja,och ät två för mej oxå isf.
 
Bild lånad från nätet.
(Vikbolandsstruts) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0