An ordinary friday

Förr åt jag bara mat på fredagar.
Och då menar jag riktig,lagad mat.
 
Det var på fredgarna magin stod i
centrum och man unnade sej det
där lilla extra.
 
Annat har det varit det här året.
Jag startade 2016 med att äta rätt
och försöka komma in i ett mönster
som gjorde att jag mådde bra.
 
Och vet ni,jag saknar varken onödigt
socker ELLER en halv burk béasås
på tallriken till det eventuella köttet.
 
Potatis,ris och mjukt bröd är oxå väldigt
sällan förekommande numera.
 
Idag har jag iof förberett en paj till kvällen,
men den ska inte jag äta av,den ska prinsen
bjudas på!
 
Själv ska jag äta sallad med blomkål i och
sen toppar jag det med lite kassler i tärningar
och kanske för att lyxa till det,lite ost on top.
 
Och VATTEN i glaset,det ni!
 
Fredagsvinet då kanske ni undrar.
Jo det kan jag tala om,jag har inte tagit en
droppe sen jag vet inte när.
 
Först och främst ville jag inte slösa onödigt
socker och envisa kalorier på sånt,men den
största anledningen till att jag inte behöver
den drycken är att det inte smakar speciellt
gott just nu.
 
Och då är det ju ännu mer onödigt att slösa
kosing på....visst!
 
I sommar kanske jag testar ett glas eller två,men
jag tror redan nu att det inte kommer bli värst
mycket av den varan då heller faktiskt.
 
Snacka om win win!
 
Jag unnade mej en ny bikini istället,om jag kommer
visa mej i den är en helt annan historia,men fin är den.
(tycker iaf jag som sörjt min förra som var liknande)
 
Som sagt,en ordinary friday UTAN matkoma
och dåligt samvete över att ha kastat i sej
fulsocker och en ocean av béasås.
 
Våren och sommaren kan komma NU,
för jag behöver ingen korsett som håller
upp ALLA valkar.
Dom som finns kvar är jag stolt över och
bär med stolthet.
Dom är nämligen beviset på att jag levt
men oxå valt att leva bättre!
 
Kram på er! ♥
 
Bikini med klös! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0