Tips á la Majso

Medge att det låter jävligt spännande!
 
Grejen va den,att efter gårdagens tråkiga
tvättsession och många muggar kaffe
senare,så fick jag eld i dom hängande
kroppsdelarna och började fejja lite.
 
Eldprovet är typ oftast ugnen.
Jag hatar att inte kunna se IN i den p.g.a
att glasen är helt igenbeckade.
 
Skruvade loss yttre glaset och gjorde det
skinande rent och sen återstod det minst
sagt flottiga och helt åt helvete skitiga
innerglaset.
 
Hur fan kan det komma sej att det känns som
om man dragit ett par kilo smör över rutan och
sen har det bara grott igen som satan?
 
Det sitter ju som berget,och inte fasen hade jag
nån ugnsrengöring hemma heller.
 
Det MÅSTE bara bort och det MÅSTE gå på
nåt sätt,så tänkte jag och tog fram min ständiga
följeslagare Cillit Bang (den lila flaskan).

Sprayade på en halv ocean precis så det inte 
svämmade över,väntade nåra minuter och pudrade
så över en hel del bakpulver.
 
På med en mugg kaffe och lallade runt lite i väntan
och hopp om att det "kanske" hade gjort nån verkan.
 
Sen tog jag fram en osthyvel och började försiktigt
skrapa bort skiten.
 
Och vet ni vad,DET FUNKADE!
 
Nu borde jag kanske ha haft nån såndära skrapa
man använder till ugnshällar,men eftersom jag 
inte har sån spis och eftersom min ändå är mega-
ful och gammal,så skiter jag fullständigt i om det
blir en aning små repor på insidan.
 
Huvudsaken är ju att skiten försvann.
 
Anteckna nu detta supertips,för nästa gång ni står
där och svär som jävla dårar och vill kasta hela
spisen ut genom fönstret så behöver ni inte det,
bara lite bakpulver och Cillit Bang.
 
Glad som en barnunge som fått godis första gången
fortsatte jag sen med att torka skåpsluckor,skura lilla
toaletten och faktiskt rengöra kökstaket där det såg
som värst vidrigt ut.
 
Idag eller rättare sagt ikväll är det styrelsemöte här,
och som den goda medmänniska jag faktiskt är,så
tänkte jag bjussa på dels kantarell och baconpaj samt
en ytterst smarrig ckokladkolakaka.
 
Kakan kanske ni får en glimt av imorr´n eller så,
nu måste jag förbereda pajerna och hinna slurpa
mera kaffe.
 
Torsdagskram på er i höstrusket ♥
 
Idag tar jag faktiskt ingen som helst hänsyn till att jag använder typ
dessertpajformer till varmrätten.Huvudsaken är väl att det serveras
nåt ur dom!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0