TGIF igen

Det rullar på som vi brukar säja,eller som
iaf jag brukar svara när nån frågar hur det
är och står till.
 
Orka stå och belasta andra med sina problem 
och annat tjafs lixom.
 
Förresten skulle ingen ha tid att stå och lyssna
iaf,så det är bara att klistra på smajlet och verka
va tillfreds.
 
Inte blir jag vidare värst mycket gladare av att oja
mej och haspla ur mej elände heller för den delen.
 
Idag tänker jag inte ens ägna en tanke åt skit eller
annat tråkigt,jag ska fan se till att leva här och nu,
och som vanligt vara glad för det jag har och alla
dom jag älskar som finns i mitt liv.
 
Blir uppriktigt sagt både ledsen,sorgsen,beklämd
och faktiskt illamående över att se alla bilder och
tv-reportage om flyktingströmmar och kaos.
 
Gråten satt i näsan igår när Aktuellt sände ett inslag
från Ungern med en mamma med ett litet spädbarn
liggande på ett tågspår,som panikslagen vrider sej
för att få komma till Tyskland.
 
Hjärtat går i tusen bitar,allrahelst då barn är inblandade,
och det är dom ju i stort sett jämt i såna lägen.
 
Att gnälla över småsaker när det finns dom som inte
ens har ett hem,det känns för jävla patetiskt.
 
Nu ska jag förbereda lite inför helgen och skänka
inte en utan MÅNGA tacksamma tankar för att jag
har det så bra som jag faktiskt har.
 
♥Love peace and understanding♥
 
Welcome friday! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0