Små steg i trappshuset

Fullproppad med kaffe satt jag igår 
och lyssnade på radion efter att ha
varit uppe och försökt fota "blodmånen".
 
Plötsligt hör jag trippande steg utanför 
dörren,en svag knackning och nån som
ropar i brevinkastet:
"Hallå...mormor"!
 
Det är vid såna tillfällen man blir alldeles 
varm i hjärtat och glädjehissen åker upp
och ner inombords utan stopp.
 
Efter obligatoriska "hej på dej kramen" var det dax för lille herrn
att få lite mat i magen.
 
Sen åkte ALLA legobitar ut på golvet i ett fasligt oväsen.
 
När det va färdiglekt behövde gullungen
få lite middagsvila,så mamman och jag
passade på att inta lite käk vi oxå.
 
Han vet vad han vill den lille,så bulle och lite O´boy serverades och det rördes
runt,runt i muggen mycket koncentrerat.
 
Det behövdes dock ännu mera lek innan det var dax för hemgång och
hej då kramen",och då fick det bli så!
 
En alldeles perfekt och ljuvlig start på
veckan fick jag,och nu är det inte många
dagar förrän han kommer igen.
 
På torsdag är nämligen dagis stängt,så 
då ska vi hänga HELA da´n från tidiga 
morgon till sena eftermidda´n.
 
Då jäklar blir det full fart framåt.
OCH åt alla andra håll med för den delen!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: mellan

Älskling <3

Svar: ♥♥♥
MAJSO

2015-09-29 @ 19:13:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0