Majso the mom och tårtkladdaren

Du milde så seg jag var igårkväll.
 
Efter att kvällsmaten intagits fullkomligen
tokslocknade jag i soffan och gled mellan
svävande tillstånd till ryck av nackont.
 
Har haft ont och varit öm i bakskallen nu
flera månader och det ger sej fan inte.
 
Att ta sej ur soffan framåt senare delen av kvällen,
eller rättare sagt jävligt sena kvällen,var inte det
lättaste må ni tro.
 
Det knakade och sved satan i skallen och jag
försökte så gott det gick att få igång vridbarheten.
 
Efter ett tag kunde jag hjälpligt tvätta av mej och 
borsta tänderna för att gäspande hoppa i säng.
 
Jorå,och sen va det förstås som vanligt helt
hopplöst att somna,jag kunde inte ens blunda
så jävligt va det.
 
Men iaf,framåt tre hugget sa jag till mej själv på
skarpen och släckte ner.
 
Halv omtöcknad ringer strax därefter mobillarmet.
Klockan FYRA lixom,vafan nurå!?
 
Men det va inte larmet,det var ett samtal...från 
"Lillemans" nummer!
 
Helt plötsligt satt jag spikrakt upp i sängen och hjärtat
gjorde trippelvolter innan jag hörde att allt var okej.
 
Han va lite slirig dock,MEN OKEJ!
 
Sen kunde jag förstås inte gå ner i varv,men konstaterade
för mej själv som så många gånger förut att:
hellre 100 samtal mitt i natten och att allt är som det ska,än
ett ENDASTE då det INTE är det.
 
Kontentan av detta torde då bli:
det spelar ingen roll HUR gamla barnen blir,jag är och
kommer ALLTID vara mamma.
En glad mamma som trots diverse jobbiga motgångar
ändå lyckats uppfostra och pränta in i de mina att man
kan och FÅR ringa vilken tid som helst på dygnet.
 
Nu har jag just fixat dom två tårtorna som ska
hämtas om ett tag.
 
Visserligen inga storverk utsides,men jävlar så goda
fyllningar inuti,och det borde väl iaf betyda mest!
 
Eller??
 
Chokladbottnar spacklade med brun marängsmörkräm och fyllda med hallon-
mousse samt mjölkchokladganache.Enkelt dekorerade dock!
 
 
 
Vanlig tårtbotten spacklad med turkos marängsmörkräm och fylld med
hallonmousse samt glasskräm (d.v.s marsankräm + grädde).
Oxå sparsamt dekorerad men ändå!
 
Såja,nu väntar jag in svärmodern den kära och måste sätta fart med middags-
förberedelserna,hon har ju kört många mil så jag antar att magen kurrar lite.

Update:får visst besök av fd granne strax oxå...najs!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0