Jag behöver ett teleobjektiv

OCH en mer powerful kamera om man
ska va riktigt petig.
 
Som så jävla många andra ville jag förstås
oxå själv bevittna nattens fenomen "blodmåne".
 
Jag antar att jag varken läste tidningen särskilt
väl,eller för den delen hade en susning om det
sist det begav sej 1982.
 
Nu kan man väl säja som såhär,att kameran jag
använder till vardags som jag är förbannat nöjd
med,inte riktigt räckte till i avancemang inatt.
 
Och den andra lilla systemkameran som jag
dammade av,den har jag fan inte lärt mej än
på en sisådär 7 år.
(inte för att det spelade nån roll iof,men ändå)
 
Att sen tro att man är stadig på handen strax
efter 4 på morronkvisten,det är ungefär som
att tro att det skulle smaka jävligt gott med en
stor drink vid den tiden.
 
Närmare bestämt fucking omöjligt!
 
Man,jag har iaf sett den,månen alltså.
Och man kan ju inte annat än säja att det var
väldigt vackert därute på himlavalvet.
 
M.a.o hade jag oxå hunnit få i mej inte mindre
än fyra skapliga muggar kaffe innan klockan
pep 5.30.
 
Jag hoppade INTE ner i sängen igen...nej då-
jag satte på datorn och kollade ifatt lite program
istället.
Man ska inte förspilla nån tid nu när det är ny vecka
och allt,man ska suga ut det mesta och det bästa.
 
Och man kan ju iaf säja att den började fint!
 
Knatade ut på balkongen och knäppte första bilden då månen såg ut såhär.
 
Sen drack jag lite kaffe och
mornade mej en smula.
 
 
 
 
 
Jorå,det va det ju värt att kliva ur sängen i grisottan för att ge er nåra suddiga
bilder denna måndag förmiddag.
Allra helst då det finns en miljard på nätet att kolla på som är ljusår bättre
OCH skarpare än dessa!
 
Men,jag ser det som att hoppet aldrig överger
en,och så kan det ju va så att jag givit en viss
hint om vad jag kan önska mej i "tantpresent"
nästa sommar!
(he,he)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0