Idag är det höstigt och grått

Näe fan,det här går inte längre.
 
Jag har i flera år klurat på det här med
regression,det heter väl så när man kollar
upp sina tidigare liv va?
 
Nu vill jag fan veta exakt VAR och i vilken
världsdel jag verkligen hör hemma.
 
Det kan lixom inte vara nordliga breddgrader
som ska va min hemvist.
 
Jag mår ju bara tiptop under sommaren,för
resterande årstider vill jag bara dra en vadmalsfilt
över skallen och inte träffa nån.
 
Jag blir superdeppad av mörker,kyla och grådassiga
dagar som tar slut fortare än man hunnit blinka till.
 
Fixa starka lysrör och tänd omkring dej sa nån.
Jorå,om det vore så jävla enkelt.
Det ljuset är inte alls samma sak för mej,även om
jag fattar att personen menade väl och tänkte på
just det där med LJUS och upplysning.
 
Antidepptabletter vill jag inte heller sätta i mej,
det är inte min grej,och dessutom åker jag på
verenda sketen biverkning av allt sånt där.
 
Ta den gången jag skulle testa minipiller.
Två ynka veckor med minimala doser hormon
fick mej att bli helt odräglig OCH öka i vikt
bara jag gick förbi chipshyllan i affären.
 
Tack men NEJ TACK till såna recept!
 
Vilken frukt blir man lycklig av?
Chokladdoppade jordgubbar eller?!
 
Ärligt,jag måste fan sätta mej och googla 
satan nu,det pockar ju på med ännu dassigare
och supermörka dagar.
 
Sponsorer till bungalowssemestrar á la
halvårsvistelse har jag ju inte sett eller
hört nåt från,så nu MÅSTE jag lösa det
här på egen hand.
 
Morsning och goodbaj,jag vill inte
hamna helt på svaj!
 
 
Såhär såg det ut för nästan exakt på dagen ett år sen btw.
VARFÖR är jag här och inte där nu,jag mår ju så jävla mycket bättre
i dom sammanhangen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0