Vintertider hej,hej...vintertider

Sista dagen med s.k "sommartid" blev
en riktig pärla.
 
Inte nog med att solen sken och oktober
visade sej från sin bästa sida,jag fick ju
träffa "fransyskan" ett par timmar oxå.
 
LYCKA!
 
Hur jävla motigt och trist allt än kan kännas,så nog fan försvinner det för en
stund eller två när man blickar upp mot en klarblå himmel och sol som ler.
 
Mimi bjöd på starkt (mycket starkt) kaffe och jag bidrog med cupcakes.
Nu var det faktiskt allra sista gången vi två satt i hennes föräldrahem och
tjattrade,huset är sålt och nya ägarna flyttar in i början på december.
 
Känns vemodigt och lite sorgligt,men samtidigt
är jag förstås jätteglad över att ha fått förmånen
att komma dit en sista gång.
 
Alfons,Mimis tvåspråkiga son och jag diskuterade smaken på bakverken och 
dom fick med beröm godkänt.
 
TRÈS BIEN!
 
Lite senare kom även Mimis bros Erik direkt från Stockholm,så vi hann oxå
både prata och kramas.
 
Det blev tyvärr oundvikligt att tacka för titten och säja hej då till huset och dessa
otroligt underbara människor.
 
Mörkret sänkte sej över sta´n och jag vinkade en sista gång innan jag rattade
pärlan mot landet och ett annat hus,nämligen "Huset Gud glömde" där jag
själv huserar och bor.
 
Säja vad man vill,men det var med kärlek
OCH en jävla massa glädje jag senare la
huvudet på kudden och kunde konstatera:
Rik,jag är så förbannat rik att inte ens alla
miljardärer i världen kan jämföras med det
jag faktiskt har.
 
"Vintertider HEJ,HEJ,hemskt mycket HEJ"!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0