Söndagsidéer och lite "filurgos"

Med tanke på att jag var uppe halva natten
innan jag väl kom i säng,så är jag förvånad
(som vanligt) över att jag kom upp till bryggar´n
igen i väldans skaplig tid.
 
Efter sisådär en fyra muggar kaffe kom idéerna
till mej lite pö om pö faktiskt,så nu ska jag bara
sålla och sortera lite för att se om det går att
kanske genomföra nåra eller iaf nån framöver.
 
När det var gjort kladdade jag ihop en choklad-
bollssmet samtidigt som jag såg nåt program
på Tv 4 play i datorn.
 
Faktum är att det mest blev chokladhjärtan igår,och bara nåra bollar.
 
Framåt eftermidda´n åkte vi för att bl.a träffa den här filuren och han var
anledningen till att det gjordes chokladhjärtan en söndag.
 
När vi käkat och lekt lite hoppade "filuren" ner i badkaret en stund.
 
Ett varmt bad är inte dumt nu när det börjar bli ruggig höst.
 
Burrigt inkrupen i badlakanet framför den sprakande öppna spisen fick han
sitta och torkgosa en stund innan pyjamasen åkte på ♥
 
Sen la han sej i soffan och tittade på nån
film på paddan och vi for hem i mörkret.
 
För även om klockan inte alls var speciellt
mycket,så var det nästan beckmörkt ute.
 
Jag gillar´t INTE!
 
Varken hösten eller dom tidigt mörka kvällarna.
Och än värre lär det bli,för snart är det dax att
ställa om till vintertid igen.
 
VARFÖR lixom???
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0