Rena rama övergreppet

Gårdagen gick i textandets tecken och
även om jag bestämt mej för att färga håret,
så sket jag totalt i det.
 
Framåt eftermidda´n skulle jag så ta pärlan
på en liten tur.
Traskar ner och när jag sen står bredvid henne
och ska låsa upp tycker jag det är nåt som
absolut inte stämmer!
 
Mina fälgsidor,var fan är dom?
Och vad konstiga däcken ser ut!
 
Jävligt mysko,jag kan inte minnas att jag redan lagt om till
VINTERDÄCK!
 
Då erinrar jag mej om att jag kvällen innan
när jag kom hem,såg att nån lagt ut högar 
med däck bakom varje post och tidningsbuds-
bil därnere.
 
Tänkte förstås inte mer på det utan konstaterade
bara att det verkade tidigt,typ att en månad i förväg
byta däck på postens alla bilar.
(för er som inte vet,bor jag vid Postsorteringsplacet)
 
Just som jag står där och kliar mej i skallen,kommer
två av postens medarbetare.Dom ser oxå misstaget och
skrattar hjärtligt.
Vad annat kunde man göra lixom!
 
Jag får iaf numret till verksta´n som byter däck och går
upp och ringer.Efter många om och men svarar nån
Mattias och jag framför mitt ärende.
 
Han bah:jaha...okej jag tar ditt nummer så får nån ringa!
 
Vaddå får NÅN ringa?
Kom för fan ut och byt tillbaka till MINA däck pronto!
 
Sen lade han på luren och där satt jag med hakan i
golvet och med en bil som inte bara utsatts för ett
fruktansvärt övergrepp,utan oxå fått dom fulaste OCH
mest nedslitna vinterdäcken påsatta under vidriga
kvällsförhållanden.
 
Stackars Pärlan,fatta hur ensam,naken och rädd hon måste
ha känt sej därnere.Med en vilt främmande karl som pillar
och hissar upp henne i mörkret.
 
Mitt hjärta blöder när jag tänker på vad en sån "våldtäkt"
kan få för konsekvenser!
 
Jag kunde fan inte sova inatt,låg bara och skakade när jag
tänkte på hur Pärlan måste ha känt sej.
Alldeles övergiven OCH underkastad!
 
FY FAN!
 
5.25 knallade jag upp,bryggde mitt morronkaffe och letade
fram telefonnumret till verksta´n igen.Väntade in att klockan
skulle bli 7.00 så jag kunde ringa.
Letade sen febrilt efter en terapeut i "fordonsövergrepp" men
hittade ingen!
 
Halv 7 kunde jag inte hålla mej längre så jag tog på mej jackan
för att gå ner och ta ett eget psykologsnack med min stackars
lilla flicka.
 
Och vad möts jag av då?
Jo,min vanliga Pärla med ordinarie däck OCH fälgsidor.
(nästan iaf)
 
Hon såg visserligen lite frusen ut,men jag tröstade henne med
att jag inget vetat och sa att nu kommer ALLT bli bra igen,inga
dumma farbröder ska nånsin mer få göra dej illa.
Sen klappade jag henne på däcken och torkade av nån grå kletig
gegga som nån av dumjävlarna lämnat kvar i form av ränder på
på dörrar och skärmar!!!
 
WTF lixom!
 
Vad kräver man i ersättning,och kommer Pärlan få bestående men???
Jag vet faktiskt inte.Det jag däremot funderar över är,om jag faktiskt 
ska ge henne ny lack.Knallrosa eller turkos,då borde dom väl i allsin dar
INTE ta henne för nån billig jävla tidningsbudsbil.Som dessutom INTE
är högerstyrd eller för den delen är strajpad med fula märken.
 
Helvete vilken pärs det här har varit,måste nog själv boka tid
för terapi!
 
Lilla älsklingen.Nu ser hon iaf skapligt normal ut igen,däremot
vet vi inte än vad reaktionerna kommer bli.
Se bara hur dom oxå kladdat och pillat på hennes däck.
(ska nog ta och efterdra muttrarna oxå)
 
Jävla svin!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0