En onsdagkväll att minnas

Igår fick jag en försenad födelsedagspresent.
 
Blev utbjuden på restaurang med god mat
och gott att dricka i trevligt sällskap.
 
Det behövs inte så mycket för att man ska må
som en prinsessa och känna livet i sej.
 
Att vårda sina kontakter och kära vänner ger
en både livslust,glädje och ömma skrattmuskler.
 
Jag är en jävel på humor,så B som bjöd ut mej hade svårt att
INTE skratta.(jag förstår henne)
Turligt nog har varken hon eller jag besvär med inkontinens(än),
så vi kunde lätt fortsätta skratta!
 
Vi beställde in varsin bakad potatis med ljuvligt god röra.
 
Jag har ju ätit nåra såna i mina dagar,men aldrig nån SÅ god och aldrig nån som
varit SÅ full med röra.I vanliga fall blir ju halva potatisen kvar,torr och utan
nåt gott gojs.(inte här inte)
 
Till detta avnjöt vi ett gott,välkylt Chilenskt vin och skålade.Både för min
födelsedag och för gammal vänskaps skull.
 
Flaggan ställdes oxå fram och jag kände mej MER än väl
omhändertagen och uppskattad ♥
 
Som en liten bonus,eller om det var för min ljuva uppsyns skull,kom ägaren
d.v.s restaurangdirektör´n himself in med lite god choklad efter maten.
 
Oj,oj,oj så BRA dom la sej runt räkröran
i magsäcken.En strålande onsdagssymfoni.
 
Vi fortsatte sen prata och umgås och ha det
allmänt trevligt innan det var dax att tacka för
en superb kväll.
 
Innan vi gick provade jag dock på rollen som "direktörska".
Och säja vad man vill,men jag skulle passa jävligt bra i den rollen.
 
Det var den "lillörda´n" som slutade i perfektion.
 
Mina kramar och mina tack tillägnar jag fina B som
fixade så att det blev av och äntligen gjort. ♥
 
Nu har vi både bestämt sinsemellan OCH tummat med
riktiga "direktör´n",att vi i fortsättning kommer på visit
var tredje månad.
 
Februari blir nästa gång,för nånstans måste man ju börja
med egen själavård och vad kan då passa bättre än att
gynna lokala restaurangen samtidigt som VI får egentid.
 
Win win på njutningsnivå max!
 
Vid pennan: eventuellt blivande direktösrka´n ;) 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0