Dom små grå

Allt har sin charm kanske man kan säja,
och nu i lite mer mogen ålder kan jag nog
hålla med om det....ibland.
 
Beroende på vilket humör jag är på vill säja.
 
Jag pratar om "de grå",som helt plötsligt
invaderat hela skallen.
 
Visst,jag kan skylla på ungarna eller allt man
varit med om.Men det kanske är så att det inte
finns nån eller nåra syndabockar just i detta fall.
(även om det känns bättre med en orsak)
 
Många är dom de grå stråna,och just det här är extra gulligt.
Små vågor och väldigt kort.
 
Jag orkar eller vill inte heller för den delen,
stå med pincetten och rycka bort alla jag ser.
 
Skulle fan bli skallig inom en vecka eller två
isf,och det känns ju aningen dumt faktiskt.
 
Man kan iof färga eller tona håret och på sätt
slippa bli påmind,men vafan,det hör väl till att
dom dyker upp förr eller senare och jag kan nog
tycka att det är lite charmigt....ibland!
 
 På tal om roligare (och inte så grå) saker,så
färdigställde jag ytterligare en platt "canvastavla"
sent igårkväll.(läs:runt midnatt)
 
 
Joråsatte!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0