Vad är det som händer!!!!!!!

Igårkväll när jag sladdade in och kollade
läget lite på FB får jag se att min lilla
"fransyska" uppdaterat sin status.
 
Hon skrev på engelska,översatt ungefär
som följer:
"Kära alla,vi lämnade Paris imorse för
att bege oss till landet.Därför är vi inte
hemma här kl:23 ikväll.Om någon undrar"!
 
Vafan äre nudå tänkte jag?
Vad har jag missat?

Man skriver INTE en sån uppdatering om det
inte hänt nåt...eller!
 
Sen får jag se,att det råder undantagstillstånd
i HELA Frankrike p.g.a terrordåd,och att platser
vid och runtomkring där Mimi har sin permanenta
bostad,är inringad på kartan där det varit som värst!
 
DEN klumpen i magen,den kräkskänslan i munnen
jag fick är svår att beskriva.
Hittills 118 döda rapporterade!!
 
Vad i helvete händer och VART fan är vi på väg?
 
Jag finner inga ord,jag känner mej bara så jävla tom,
samtidigt som jag lider med alla "därborta" som mist
sina liv,alla anhöriga till dom,så pustar jag ut över att
Mimi med familj just nu är välbehållna.
 
Jag kan inte och kommer aldrig förstå VARFÖR sånt
här måste hända,även om jag vet att "religion" i dom
flesta fall är boven i dramat s.a.s!
 
Tro på er Gud för fan,gör det.
Men låt oskyldiga slippa falla offer.
 
Fatta nån jävla gång att ni isf pratar om precis SAMMA 
Gud,men att ni kallar honom vid olika namn.
 
Vafan är problemet!?
 
Alla gillar inte blodpudding,alla älskar inte leverpastej.
MEN,acceptera att vi är och tänker på olika sätt och
mind your own business.
 
Det känns i det här läget simpelt att prata om bröd,
men jag bakade iaf en limpa igårkväll eftersom Wille
kommer hit på övernattning idag.
 
Förlåt Frankrike,men jag måste i allt detta få in lite glädje.
Det betyder dock INTE att mina tankar inte går till er,för
det gör dom.
 
Jag behöver bara lite kärlek mitt i allt hat som florerar
OCH exploderar runtom.
 
Gud,förresten....finns han överhuvudtaget!???
VA,VA,VA!!!!!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0