När man verkligen går all in

Julen närmar sej återigen med stormsteg
och jag är väl en av dom sista antijultyperna.
 
För egen del känns det på intet vis viktigt eller
ens nödvändigt med varken paket eller en
massa pynt,och nån snö vill jag definitivt
inte ha.
 
Faktiskt inte ens på bild!
 
I helgen är det visst första advent oxå,och dom
som inte redan börjat julpynta lägger nu hela sin
själ i att dra fram både stakar,tomtar,änglar och
jag vet inte allt.
 
Faktum är att jag själv redan gått "ALL IN",för att
va jag alltså.
 
Ni ser ju själva,nästan så det blir too much vetja!
Röda och vita ljusbollar i köksfönstret och jag känner
mej extremt överdriven.
 
Visserligen gillar jag ljusslingor och andra
ljusdekorationer som förhöjer hemtrevnaden,
men att det blev med röda inslag är faktiskt en
ren jävla slump.
 
Jag hittade den nämligen i marknadsförberedelserna
och tyckte att den såg jävligt ensam och ledsen ut där
den låg sprillans ny i förpackningen.
 
Jag hade ju hellre sett att det varit grå,vita och svarta
bollar,men å andra sidan hade den då redan varit upp-
satt nån annanstans.
 
Fatta hur smidigt det kommer bli för mej sen när ALLT
julpynt ska väck igen,tar det en minut att ta ner så är det
väl max,och sen kan jag fokusera på roligare grejer.
 
Nån gran kommer inte heller över tröskeln,sist jag rev upp 
den från källaren stod den efter avverkad jul i hobbyrummet 
tills i oktober året därpå,visserligen nedmonterad men ändå!
 
Jag kanske kokar lite mera kola och bakar nåt gott eller
för den delen nåt nytt framöver,men där går oxå gränsen.
 
Senast söndag måste jag oxå byta däck på bilen,det är
förvisso inte 1:e  december förrän på tisdag och därmed
lag på det,men har jag riktigt jävla oflyt är det väl snöstorm
då (gud förbjude skiten),och det är mer än min stackars
kropp orkar ta i dessa benmärgsruggiga tider.
 
Som sagt,det får verkligen va måtta på alla dumheter
och eventuella eländen.
 
"Sommar,jag vill ha sommar"!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0