♥ Lördagshälsning till en saknad mormor ♥

Idag skulle min älskade mormor ha
fyllt år,om hon levt vill säja.
 
I mars nästa år är det 20 år sen hon 
hastigt och helt oförberett lämnade
oss alla med en sorg som bedövade
hela min kropp.
 
Jag tänker på henne varje dag,jag drömmer
om henne väldigt ofta och dom drömmarna
är så verkliga att det varje gång känns som
om det bara är just en dröm att hon verkligen
är borta.
 
Hon finns där och hon säjer varje gång:
"Du vet att jag är här,jag är med dej hela
tiden,inget är förändrat,glöm aldrig det".
 
Den känslan av hennes närhet,att hon sitter
där full av liv och precis som det alltid varit,
det är det som gör att jag får extra krafter
och orkar när det känns som jobbigast.
 
Älskade mormor,grattis på DIN dag.Jag hoppas
du har det bra var du än är,att du dansar och
skrattar,drar roliga vitsar och ler som bara du kan.
 
Jag hade så gärna velat krama dej igen,krypa
in i din famn och förnimma den där härliga 
känslan som andas kärlek ända ut i tårna.
Den värmen som tyst förmedlade att allt ska
bli bra och att jag klarar precis allt.
 
Älskade mormor,du har och kommer alltid ha
din alldeles speciella plats (DITT RUM) i mitt
hjärta,och det rummet har bara du och jag
nyckeln till.Där träffas vi allt som oftast och
då finns ingenting som stör eller förgör.
Bara villkorslös kärlek ♥♥♥
Du är min ledstjärna och kraft...så saknad men ALLTID,ALLTID lika älskad ♥ 
Trackback
RSS 2.0