Jag har ingen julklappsångest alls

Folk säjer ofta att det va bättre förr,och
till viss del kan jag ju hålla med,men
absolut inte i andra sammanhang.
 
Ta det här med julklappar t.ex.
Detta eviga dilemma om VAD man ska
ge till den ena och har man kommit på
nåt till den andra...typ!
 
När ungarna va små fick dom förstås 
julklappar,inte i nån överdriven mängd 
dock,men nog för att det skulle kännas
lite extra.
 
Numera har vi bara julklappsleken i vår
lilla skara av närmaste,ja och så får ju
Wille lite klappar förstås.
 
Jag tycker det räcker SÅ bra med dom funderingarna
att bara behöva engagera sej i EN att fixa nåt till.
 
I övrigt byter man ju bara pengar vetja.
I det stora hela är det ju faktiskt så.
 
Man ska önska sej nåt och sen köper nån
annan det.
Många gånger har man även suttit där med nåt
som inte ens är snarlikt sin önskan,och tänk då
hur jävla mycket enklare det varit att köpa det själv.
 
Som sagt,det var inte alltid bättre förr.
Inte vid juletid iaf.
 
Därmed kan jag nu koncentrera mej på lite extra
god mat och kanske ett par extra sorters julgodis.
Den tid det tar att springa runt som en vilsen gnu
i köpcentrumen kan jag istället lägga vid köksbänken
där jag lägger ner min kärlek och omtanke.
 
Det borde fan va förbjudet att ge mer än max två 
julklappar per person.
 
Nu blir det iof fler till årets paketlek,å andra sidan
för en mindre slant,det är ju lixom inte summan
som räknas...det är den underfundiga tanken OCH
omsorgen man lagt ner i de perfekta och roliga
grejerna.
 
Happy me,happy christmas to come!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0