Det va väl ett jävla tjat om advent

Vet inte folk att det varje år blir första
advent,eller blir dom bara sååå jävla
uppspelta vareviga gång det närmar sej?
 
Det ska bytas gardiner,ställas fram miljarder
med tomtar och änglar,för att inte tala om
alla adventsljusstakar med siffror och en
massa lullull på.
 
OCH,än värre,vissa plockar redan nu fram
julgranarna och dekorerar dom!
 
VA!
 
Själv har jag inte den inneboende desperationen
eller ens ett litet tryck över bröstet för advent.
 
Vad som däremot upptagit lite av min planeringstid
är att få på vinterdäcken så sent som möjligt innan
förste december,eller kanske rentav just den förste.
 
Nu föll det sej dock mest lämpligt och passande att
styra med det igår på självaste "förstaljusetistakendagen".
 
Nu har jag ju blivit något av expert och dessutom
jävligt snabb på just däckbyten,så jag uppehöll mej
inte speciellt lång tid vid bilen.
 
Att solen till på köpet visade sej en pyttestund gjorde
det hela än mer trivsamt.
Strax efter att allt var klart började det nämligen regna.
 
Snacka om tajming!
 
Ska jag va helt ärlig,kan jag faktiskt tycka att det ser jävligt sexigt ut.
Och hade jag haft dragning åt det andra hållet skulle jag smält direkt
på fläcken om jag sett nåt sånt där.
 
Min stackars kropp mår dock INTE som en prinsessa idag,för även om jag
knäböjer och sitter rätt,och även om inte däcken väger så jävla mycket,så
är det ändock FYRA däck som ska skiftas.
 
MEN,bra kärring reder sej ju som bekant alldeles själv,bortsett från att jag lånade
domkraft och fälgkors.Jag vet till och med åt vilket håll mönstret ska gå på däcken
och således HUR dom ska sitta.
 
På mindre än en halvtimma var allt klart,och
som vanligt känner jag mej både nöjd OCH stolt.
 
Nu är det förvisso inget extremt att tjejer(läs kärringar)
kan byta däck på bilar,men rent allmänt alltså!
 
När det var klart hastade jag upp och bytte kläder,tog
på mej förklädet och fixade lite kvällsmat.
 
Ugnsstekt ytterfilé,pressad potatis,sallad och fempepparssås stod på menyn.
 
Och så mycket kan jag väl iaf säja,att min första
advent kändes jävligt angenäm även utan tomtar,
troll och allsköns dekorationer.
 
Smaken är som baken,och allt avslutades med
en rykande mugg full med kaffe.
 
"Welcome to my world"!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0