Det här med tandläkare

Visst är det väl bra att dom finns.
Ännu bättre vore det,om man direkt
efter att ha rest sej ur stolen kunde
känna exakt hur det ska kännas.
 
Så här är det,igår besökte jag tandis
för att fixa till mina framtänder.
 
Av nån märklig anledning eller om det
är ålderns "tand" (ha,ha) som man brukar
säja,så har tänderna flyttat på sej lite med
tiden.
 
Inte vet jag,men dom kanske inte trivdes
exakt där dom suttit i alla år förut,för det
beror definitivt inte på blödande tandkött
som tandis sa kunde va orsaken.
 
Iaf,han la på lite extra material och byggde
s.a,s ut tänderna lite.
Den högra tanden blev jag extremt nöjd med,
men som sagt,det är fan inte lätt att se exakt
hur det blir i den där jävla spegeln när man
dels ligger bakåtlutad nästan nere i golvet och
dels har blivit duschad i hela fejset av hans
sköterska undertiden.
 
Och sen är det ju väldigt mycket så,att man 
faktiskt behöver ett par timmar på sej efteråt
oxå för att känna runt lite med tungan,dels
innanför tandraden men oxå utanpå för att
riktigt kunna avgöra HUR det blev.
 
Så,den vänstra tanden blev väl inte exakt som
jag väntat mej eller hoppats,och jag har ju ändå
betalt för hans utförda jobb.
Visst måte man väl kunna be om tillfix då?
 
Nu ska jag förvisso tbk om en knapp månad
för utvärdering,så då ska jag påpeka allt detta.
 
Hade detta varit för 10 år sen skulle jag fogat
mej och sagt att det är okej,vi låter det vara.
Men nu är det andra tider och jag är inte lika
(dum)snäll längre.
 
Att gå omkring och reta sej på saker som man faktiskt
har rätt att säja till om,det är inte bra.
Nu tror jag ju inte att han inte rättar till det,för skulle
han skita i det kräver jag kosingen tillbaka,men det
är ju fan att man måste gå i flera veckor och "känna"
och kolla på nåt som irriterar en.
 
Ja,ja,det blir säkert bra (eller iaf bättre) till jul.
 
Det är nog inte så lätt för tandis heller,att känna
på tänder men plasthandskar på,så han är förlåten
tills vi ses i december.
 
Själv ska jag försöka hålla tungan i styr tills dess
och INTE gapa stort varje gång jag är vid en spegel.
 
M.a.o hålla käften och le med stängd mun!
 
Typ såhär kanske! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0