Det började mulet och slutade med sol

Jag va faktiskt lite seg igårmorse när
jag lufsade ut i köket för morronkaffet.
 
Efter en fullpratad lördagskväll och med
lite ost,kex och vin innanför bukfettet kan
det lätt bli så.
 
Nej för tusan,jag var INTE bakis,inte ens på en 
miniskala,bara lite lätt seg som sagt.
 
När jag tittade ut duggade regnet mot rutan och
himlen var lika grå som en askhög i öppna spisen.
 
Men som jag brukar säja,efter ett par muggar
kaffe brukar allt både bli och kännas lättare,och
det stämde även igår för helt plötsligt tittade
solen fram och allt blev vackert.
 
Strax före middagstid blev jag upphämtad av
DLV,så vi fortsatte gårdagens pratsession.
 
V som i vaddå skulle man kunna tro,iaf med tanke på att hon ser helt lost ut!
Undrar vilken planet hon befinner sej på där???
 
När jag införskaffat en tvillingnål till symaskinen
i tygaffären bredvid,körde DLV förbi Eva som bor
ett par stenkast bort,där hämtade jag lite grejer som
hon så rart inhandlat åt mej.
 
På eftermidda´n blev det besök hos "Mellan".
 
Prinsen fick en liten "Bonusfarspresent",gulligt tyckte jag ♥
 
Sen åt vi lite mat och tog kaffe på det.
Prinsen hade tagit med sej...JULMUST!
Det är till att tjuvstarta,nu är ju den feeling förlorad
när det väl är dax lixom.
 
Till slut fick Cindy nog av väntan och ville hem,så vi tackade för oss och
körde rakt ut i mörkret.Fan vad jag HATAR vintertider och becksvarta landskap.
Låt det bli vår och sommartid fort som fan,jag tyar inte detta tillstånd!
 
Såja,nu har ni fått er lite läsning och bilder,själv
ska jag väl dra en repa till "Stora",Wille och Kelly.
Idag är det visst inbokat hundtrimning och jag har
packat förkläde och andra attiraljer för Kelly har
återigen rastafrisyr och päls som hänger ner i ögona.
 
Wish me luck,det är verkligen ingen "walk in da park"
att stå med klippmaskinen,allra minst vid nos och öron.
 
Kram & välkommen ny vecka...typ!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0