Mera brödbak och beställd fredagstårta

Jag kunde fan inte låta bli igår,att baka
ytterligare lite matbröd.
 
Det jag bakade i förrgår lämnade jag 
nämligen kvar hos Wille & Co.
 
Igår hade jag dessutom lite persilja i brödet
och satan så gott och saftigt det blev.
 
Ärligt talat skulle jag kunna öppna bageri och
enbart sälja detta som frukostbröd,jag älskar´t
och kan nästan med 100 procents säkerhet säja
att andra oxå skulle göra det.
 
Förutom persilja skopade jag oxå i solroskärnor,pumpakärnor,linfrön,
sesamfrön och hackade paranötter.
 
Helt perfekt lite knaprig yta och alldeles superbt inuti!
I nästa laddning kanske jag tillsätter även rivna morötter,
så det blir ännu saftigare men icke desto mindre nyttigt!
 
Till kvällsmat serverades ugnsrostade rotsaker,
för det gillar jag skarpt.
 
Lite kyckling med bacon och vitlökscreme fraiche blev gott till.
Den obligatoriska salladen extra allt kom förstås fram oxå.
 
Dagens lunch bestod av smaksatt kvarg med
pumpafrön och skivade jordgubbar.
 
Mycket mer mättande än man kan tro,och inte alls så onyttigt,tvärtom faktiskt.
 
Har man som jag samlat på sej alldeles
för många "badringar" i midjehöjd,och
till på köpet är träningsvägrare,så är iaf
det här en skaplig början till en något
sundare livsstil.
 
När ovan mat va uppäten och jag låg utslängd
i soffhörnet och glodde på hockey VM,då plingade
det till i mobben.
"Hej,kan du kanske fixa en barntårta tills på fredag"?
 
Så nu planerar jag lite light inför den,rättare sagt så
har jag antecknat vissa önskemål.
Det är ju ett par dagar kvar,så jag hinner nog baka
tårtbottnar och spåna lite mer.
 
Det behövde inte va nåt exeptionellt,och får man
fria nävar i desajnen,då kan det bli precis hur som!
 
Måste nog iaf införskaffa fler ägg,värpproduktionen
i det här hushållet är definitivt inte att lita på numera.
 
Det enda jag med säkerhet kan lita på är,att den 
månatliga perioden just i detta nu övergår till
nästa månadsperiod!!!!!
 
Ett fall för Guiness rekordbok kanske!
(kvinnan som menstruerade i oändlighet...typ)
 
Lördagskram från tillfälligt blodfattig!
 

 

 

 
Trackback
RSS 2.0