Jiddra INTE med Majso!!!

Gårdagen innehöll som vanligt en salig
blandning med grejer,det är ju sån jag
ÄR som ni nog vet vid det här laget.
 
Framåt eftermidda´n styrde jag kosan
hem till Wille,och direkt jag kom blev
jag bjuden på mat i hans krypin!
 
Han började plocka fram och jag fick snällt sitta ner.
 
Det var mycket som skulle fixas,men han vet i vilken ordning allt ska göras.
 
"Det funkar" sa han och ställde fram skålar!
 
Det fanns en hel del att välja på kan jag säja.
 
Wille plockade blommor till sin lilla mamma,med hjälp från mormorn ♥
 
När vi lekt och styrt ett bra tag ringer min
telefon,och husvärden är i andra änden.

"Ja hej,hur är det"?
"Jo det är så att det varit hyreshöjning fr.o.m
1a april"!
 
-Jaha svarade jag!
 
"Ja,så den har ju redan börjat gälla nu".
 
-Mej veterligen ska DU tre månader i förväg
annonsera och informera mej detta,vilket du
INTE gjort.Så m.a.o kommer jag heller INTE
betala den höjningen än!!
 
"Ja fast....den gäller ju från första april och nu
är det juni"!
 
-Men hallå,det är kutym och regler som säjer att
TRE MÅNADER I FÖRVÄG ska DU informera om 
detta,jag är JU ingen tankeläsare och har dessutom
MINA rättigheter!!!
 
"Eh jaha,men då tjänar ju du iaf på det här eftersom
det trädde i kraft från 1a april"!
 
Jada,jada,JADA...............................
 
-Jag orkar inte diskutera mer nu,det här är vad
som gäller från min sida och jag VET att jag har
rätt till det.
Ha det sålänge!
 
Jag säjer bara:
"Jiddra INTE med Majso".
 
(jävla fasoner lixom!)
 
Wille & jag ♥♥♥ 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0