Graveringsdisciplin och Willebesök

Inte en susning hade jag igår,om vad
dagen skulle föra med sej.
 
Det enda jag hade i åtanke va,att dra fram
gravyrstiften för att åtminstone göra lite nytta.
 
Jag fick emellertid först spontanbesök av
Wille vid halv tio på fm,hans lilla mor har
haft nåt skit i ögat sen i torsdags,så jag
befallde henne att uppsöka läkare.
 
Hon fick turligt nog en tid direkt,men att ta
med sej mindre barn till så trista ställen som 
en vårdcentral när det finns en mormor i
krokarna,det va inget alternativ.
 
Finaste nya Bamsetröjan hade han på sej gullungen,dunderhonungsburken
hade han dock lämnat kvar hemma.
 
Jag hade tursamt lite "dundergubbar" hemma,så det åt han med hjärtans lust.
Lite macka och en skvätt mjölk slank oxå ner.
 
Mammans öga fick sej lite salva på recept,och
tacksamt nog hittades inget skit eller andra knytt
innanför ögonlocket,så nu hoppas vi på snabb
och smärtfri bättring.
 
Efter sedvanliga hejdå-kramarna och "jag älskar" dej,
gjorde jag äntligen lite nytta i kökets då tysta vrå.
Eller tyst är väl synd att säja,det låter ganska skapligt
när stiften studsar runt på glasbitarna minsann.
 
Ett av specialuppdragen blev iaf klar,och det kändes satan så skönt i 
tidstarmen kan jag upplysa om.
Resten ska nog oxå hinnas med,bara jag hittar piskan och ställer den
på lagom avstånd för att bli avskräckt.
 
Det är förresten ingen större skillnad på piska och ris,
det fick man ju smaka på i unga da´r när olydigheten
varit ett faktum.
Lite rapp på bakdelen va iaf inget jag tog skada av,
inte vad jag kommer ihåg nu!
Kan faktiskt va det dåliga minnet som spökar,för som sagt,
det är ju mer än ett par veckor sen så jag minns ändå
inte ett skit!
 
Puss & hej aladåb!

 

 

 
Trackback
RSS 2.0