Evabesök och annat stök

Jag tänker att det får bli en dag med
lite blandade inslag idag.
 
Först MÅSTE jag bli klar med ett litet
strutsäggsal som jag råkade hitta igår
när jag skulle rensa lite.
 
Hoppsan lixom,så låg det där gömt och
faktiskt aningen glömt i botten på en
kartong som stod i skymundan.
 
Hur fan kan man missa ett skithårt skal
helt och hållet?
 
Känns ju högst pinsamt,fatta när min lilla
hovleverantör kommit för att hämta dom
jag färdigställt,och jag bara stått där som
en nykläckt strutsunge med fjunet rakt
upp på skallen.
 
INTE så värst charmigt kan jag säja.
 
Nåväl,DET måste göras klart,och sen borde
jag oxå få till en smördeg så jag kan grädda
en liten paj tills Eva kommer framåt midda´n
eller strax däromkring.
 
Kommer lixom inte på nåt annat att kunna
bjussa henne på.
 
Enbart stekt vitkål,färsk förvisso,verkar aningen
fattigt och inte alltför skojsigt.
 
Man hade iof kunnat planera in just det där
igår,men då gjorde jag annat.
Kollade på två hockeymatcher t.ex!
 
Just det,jag graverade ju klart dom dära
hjärtana på lilla stormlyktan oxå.
 
M.a.o är det nu hög tid för mej att verkligen
sätta en jävla fart här.
 
Hade iof hellre druckit kaffe fram till två hugget,
men se det funkar inte idag.
 
Joggingturen får oxå vänta....i evighet.
Den får andra så gärna överta.
Ställer mej väl en stund på "ballen" och
insuper lite frisk luft där,det får räcka faktiskt!
 
Så blev det.
Och den som är uppmärksam ser kanske att det smugit sej in en 
liten strassten ganska långt ner oxå!
 
Trackback
RSS 2.0