Det här med bröllop och sånt!

Alltså,det är nåt speciellt med bröllop iaf.
 
Det ligger lixom förväntan i luften,alla är
glada,man anar lite nervositet och pliriga 
ögon som flackar runt.
 
Just lördagens bröllop som höll ute kändes
på nåt sätt så avslappnat och fritt,inte stelt
eller uppstajlat på minsta sätt.
 
Nu menar jag inte att kyrkbröllop alltid måste
vara det,men dom är på nåt sätt ändå aningen
mer strikta och högtidliga på en annan nivå.
 
Jag har ju som sagt förmånen att få uppleva båda
delarna i sommar.
 
Skillnaden i mitt fall är ju att det dels är min äldsting
som ska giftas bort om ett tag,men oxå att JAG då
är tvungen att ta på mej en klänning.
 
Jag ryser faktiskt lite vid tanken redan nu,att JAG
ska ha en KLÄNNING...det är ungefär som att kungen
vid sina stadsbesöket skulle klä ut sej till transa och
vifta med stjärtplymer på nån balkong.
 
Fatta paniken!
OCH den maskeradkänslan!
 
Ärligt talat måste jag nog övningsbära min klänning,
alternativt boka in ett par terapisittningar och verkligen,
verkligen lära mej djupandas tills dess.
 
Nu är ju som tur är inte fokus på mej den dagen,men
det känns ändå märkligt.Jag kan ju som brudens mor 
knappast gömma mej i sakristian under akten,och helst
inte gömma mej på toan på efterföljande mottagning.
 
Det kommer bli en utmaning,sanna mina ord.
 
Förvisso har jag burit min vita långa sommarklänning
ett par gånger,men det är skillnad.
Den kan man ju typ gömma sej i,den jag ska bära i juli,
den är aaaningen kortare och inget man gömmer barn
under precis.
 
Ge mej styrka och ge mej mod vetja!
Eller för den delen en burk valium och
ett par bag in box!
 
Orosmoln eller????? 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0