Onsdag & pajdag

Idag hade jag tänkt slänga ihop en paj,
det finns både broccoli och kassler som
inget annat gör än väntar på att få bli en
god blandning tillsammans med en fyllig
äggstanning och kryddor.
 
Just nu sitter jag och funderar på vafan min
dröm om dinosaurier kan betyda,möjligtvis
är det så att sånt kött skulle smaka gott i en
dinopaj,fast det lär jag aldrig få veta å andra
sidan.
 
I vilket fall somhelst,så kommer Eva från byn
en bit bort hit idag,det va skitlänge sen vi sågs,
och nu kände vi att det va dax att bryta vår asociala
spiral för en dejt.
 
Det är ganska skönt ändå,att vi tycks tajma in våra
"downperioder" samtidigt,det hade varit fan så trist
om t.ex jag suttit här och bara väntat ut henne.
 
Nästa vecka måste jag få hit "Vattenflickan" på besök,
hon lixom Eva & jag har oxå befunnit sej i dom nedre
dalarna ett tag,men efter vårt samtal igår bestämde vi
att repstegen upp måste användas snart!
 
Nåväl,min egen nedåtspiral snurrade mej iaf runt en
bit här hemma igår,för först fick jag ett bakryck och
satte en rågbrödsdeg,och bäst som jag gräddat klart
knackade det på dörren och utanför stod mitt lilla
solskenshjärta med nalle & kanin i handen.
 
Kladdigaste degen ever,men så blir frallorna nåt i hästväg då dom är klara!
 
Havregryn och paranötter samsas inuti,och fastän jag måste
använda handskar och sanera efteråt,så är det värt allt stök!
Godaste brödet som finns.
 
Wille med sin smoothie,djupt fokuserad över att få ut varenda droppe ♥
 
 
 
 

 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0