"Kan du baka hamburgerbröd"?

....så frågade han Prinsen.
 
Ja,det kanske jag kan svarade jag,och
lyckligtvis hade jag lite jäst som låg i
kylen och drällde på översta hyllan.
 
"Det ska va nötfärs i burgarna,och bara
  kryddat med salt och peppar fortsatte
  han med med ett smajl större än solen
  som inte behagade visa sej"!
 
Skitbra sa jag,det blir säkert asgott.
Så han drog fram grillen och förberedde
det som komma skulle.
 
Jag slängde ihop degen samtidigt som jag
väntade in Wille och hans mamma,laddade
bryggarn för säkert tionde gången,och kände
att det här blir nog en bra fredag till slut.
 
Alltså,man kan ju tro att jag inte gjort annat än bakat hamburgerbröd.
Så jämna och fina...alldeles perfekta om ni frågar mej!(och prinsen)
 
Sen kom han min älskade lille plutt med mamman i släptåg.
 
Gamla leksaker blir som nya för nästa generation,och jag tackar min inbyggda
men ibland irriterande vana att spara på ALLT som finns.
Lego kan iaf sysselsätta den här killen hur länge somhelst.
Lycka i olika färger kan man säja!
 
Det finns ju mer leksaker från mamsen hans och hennes syskon,så varför inte
alternera lite mellan varven!
 
När mörkret lagt sej och prinsen grillat klart,blev jag serverad dom godaste
burgarna jag ätit på mycket länge.
Hög kötthalt och ENBART kryddade med salt & peppar!
 
Lite smått & gott att toppa med fanns oxå på plats.
 
Samt en rejäl sallad som JAG hackat ner i glasbyttan.
 
Och NEJ,jag hade ingen sallad I burgaren,den tog jag sen vid sidan av.
Man vill väl känna köttsmaken vetja!
 
Och,som vanligt är glöden allra bäst när man grillat färdigt,även om bilden
verkligen inte blev så förbannat bra!
 
Joråsatte,sen såg jag på tv i sängen där det serverades
fotbollsmatch till efterrätt.
Eller istället för ska jag väl säja.
Karaktären hade nämligen dröjt sej kvar lite.

Idag stundar som sagt lite hantverksmässa,
och enligt dagens horoskop skulle det kunna
bli tillskott i kassan.
Om det är i form av kosing eller samvaro framgick
dock inte,men vafan,man ska inte va så jävla knusslig
såhär i slutet av mars.

Jag (vi) får iaf ändra klockan inatt,så glöm
för tusan INTE det ni därute!
 
Puss på er ♥

 

 
 
 

 

 

 
 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0