Underbart är kort

Lika snabbt som det blev sommarvärme,
lika snabbt ska det tydligen bli kallare igen!
 
Jag orkar fan inte med det här!
Fram och tillbaka med vinterkläderna,
frysa som en extranaken nakenhund ena
stunden och sen få upp lite värme den andra.
 
Det skulle ju bli en het sommar,det läste jag
förbanne mej nånstans tidigt i våras.
 
Mest synd tycker jag iof om alla sommarlovs-
lediga ungar som inget hellre vill och behöver
än sol,värme och bad vareviga dag.
 
Alla har lixom inte råd att ta en spontanresa till
Thailand en månad,inte ens ett par veckor vid
Medelhavet finns det utrymme för.
 
Vad gör dom?
Vad gör en annan?
 
Blir deprimerade och köper solkort?!
 
Näe knappast va!
 
Men som nån klok och vis jävel sa för flera
miljoner år sen:
"Lev i nuet"!
 
Det tänker jag iaf göra nu,för just idag ser det
ut att åter bli kanonväder med solsken och
skapligt hög temperatur.
 
Laddar lite för familjeträff hos "Stora" om ett
par timmar,och då jävlar ska det "levas" som
om det inte fanns dåligt väder,och kanske ingen
morgondag heller för den delen!
 
Pöss på er ♥
 
Ofilade fötter och kaffe,DET är sommar det!
(om än bara tillfälligt!) 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0