♥Mister "pratkvarn"♥

En av dom alla härliga upplevelserna med
att ha barnbarn måste iaf vara när dom som
Wille börjar prata.
 
Han har iof "babblat" på ganska så länge nu,
och jag som träffar honom ofta har ju förstås
förstått VAD han säjer.(till 90%)
 
Som det brukar var det ju bara enstaka ord i
början,för att sen utökas med två och treords-
meningar ganska så raskt.
 
Ett tag pratade han svensksvengelska oxå,d.v.s
satte orden i fel ordningsföljd.
 
Numera är det väldigt korrekt både med uttryck
och uttal.
 
Fan så härligt det måste vara när man är så pass
liten som han (drygt 2 år),att kunna göra sej förstådd
och få fram precis vad man tycker,menar och vill.
 
Det måste ju kännas som om en ny värld öppnar sej
för en,så tänker iaf jag.
 
Igår hade det lilla "pratpaketet" varit hos Bamse i
Kolmården,och på vägen hem kom han på spontan-
besök till sin kära mormor och legomorfar "Jejje"!
 
Först fikade vi lite med födelsedagstårtan som blivit
kvar,och sen lekte vi både med bilar och gosade i
sängen med alla nallar.
 
Håret va extrapiffigt efter att han keps på sej hela da´n!
 
Heter man Wille och vet var mormor har alla grejer OCH är
riktigt söt som frågar snällt,då kan man få nåra minimarshmallows
och sitta i soffan och äta dom ♥
 
Framåt kvällen och för att Willes mor & far skulle slippa hasta
hem och ställa sej vid spisen direkt,slängde jag fort som tusan
fram lite plockmat.
Snabbgjorda biffar som var extragoda kladdade jag ihop på
nåra minuter.
(kryddningen ska jag avslöja för er nån gång)
 
Sen blev det dax för lille herrn med föräldrar att dra sej till sitt.
 
Och det var DÅ den kom,helt klockrent och
utan att han stakade sej...en FEMORDSMENING:
"Jag vill inte åka hem".
 
Jag vet inte vem som blev gladast,han eller jag,
men jag kände att "mormorshjärtat" just där och
då smälte lite extra och det la sej en stor varm
fluffig boll mitt i solarplexus på mej.
 
Älskade ungen,han inte bara trivs hos mej,han
VILL.INTE.ÅKA.HEM heller! ♥


 

 

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0