Man tror ju knappt det är sant

Helt plötsligt är det skolavslutningar
och typ halva juni har gått.
 
Det känns ju knappast så,efter att man 
behövt ha täckjacka på sej fram tills nu.
 
Plötsligt kunde man sitta ute en hel kväll
utan att få frostskador,och man bah:
"vafan hände lixom"!??
(om drygt en vecka vänder det igen!!!!!)
 
Gårdagskvällen bjöd på egentid med Ullis,
hon fixade och styrde som vanligt och bjöd
på än det ena än det andra.
 
Lite rosé (med fruktsoda) fick jag oxå smaka,
samt förstås det obligatoriska kaffet.
 
Hade sån tur,att "Lilleman" kom på sluttampen,
så för en gångs skull kunde JAG få skjuts hem.
Lite light "pay back time" om man säjer så!
 
I det där hushållet sköter Ullis grillen,tror det blir bäst så.
Ingen grillar SÅ perfekt som hon,och nästa år ska jag anmäla
henne till "grillmästarna"!
 
Observera att det INTE var jag som la på köttet,kändes lite som att komma till
skolbespisningen.
Ullis bah: "ät så mycket du orkar,resten kan du ge till hunden"!
 
Vacker utsikt hade jag oxå,i form av bordsblomma!
 
Leker man lite med kamerainställningarna kan det se ut såhär oxå.
 
Blev serverad rosé i ett av födelsedagsglasen hon fått av mej,och genast
kände jag mej speciell ;)
 
Kvällen till ära hade jag dragit på mej en klänning,jag som typ avskyr såna
klädesplagg ni vet.Men den här döljer det mesta tursamt nog.
Kameran lägger tyvärr på ett par extra kraftiga kilon vilket i mitt fall är helt
jävla förkastligt eftersom jag redan dras med mulliga "sommarkilon".
(eller för att vara korrekt,"klimakteriepåslag" mega!)
 
Försökte mej på en liten nätt "hoppbild",men jag har legat av mej helt.
(kan iof ha varit fortografen som var lite fördröjd)
 
Ullis lilla knähund höll sej på väldigt nära avstånd klippt
hela tiden och ville förstås inte missa en enda sekund.
 
Sen kom som sagt mammas lille plutt på en titt,han hade varit
och köpt nya kläder,bland annat jackan på bild.
Smilgroparna hade han oxå med sej den lille raringen ♥
 
En mycket nöjd och glad OCH mätt Majso
tackade sen för en übertrevlig torsdagskväll,
och blev så hemforslad i fint och redigt skick
av "Lilleman".
 
Konstaterade så med den nyputsade och för dagen uthämtat fräscha ringen,att
allt kändes gott i både hjärta och själ.

Tusen tack för en ljuvlig kväll Ullis.
Godaste käket,smaskig dessert,starkt
kaffe och rosé på dé.
 
Puss my dear,det där gör vi om snart igen ♥

 

 
 

 
 

 

 
 
 

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0