Huller om buller

Som jag slet med tårtdekorationer igår,
och SOM det verkligen INTE blev som
jag ville åt nåt håll.
 
Ibland är det så,och då får man acceptera
det man inte KAN acceptera!
 
Jag förberedde iaf den stundande tårtan,så
på fredag morgon ska jag fanimej börja dagen
med ett:
Grattis Majso och sen en stor maffig tårtbit.
Med en rykande mugg Gevalia naturligtvis!
 
Bara för att jag kan och bara för att det syndigt
goda alltid smakar så jävla gott.
I synnerhet när man som jag inte ens borde
titta på såna saker.
 
På undre lagret smetade jag på hemgjord hallonmousse...
 
...på andra lagret egenvispad vit chokladmousse...
 
...för att avsluta med hallonmousse oxå!
 
Sen studerade jag den sneda tårtan och plastade in den.
Imorr´n ska den dekoreras och förhoppningsvis kommer det
Inte synas att den liknar "lutande tornet i Pisa".
 
Huvudsaken måste väl i allsindar va att 
den smakar ljuvligt,för det kan jag garantera
ATT den gör.
 
Jag provslickade faktiskt av båda mousserna
och man kan väl beskriva smaken som minst
sagt enastående.
 
Den kombon kära ni,den gör tusan inte ont nånstans!
 
En dag kvar,sen går jag in på sista 366 dagarna
innan det är dax att fly fältet just ett år senare.
(skottår 2016 så ni inte glömmer)
 
Tro fan att jag tänker bli firad "mittilivet",däremot
passar bloggnamnet just då bättre än det nånsin gjort.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0