Här behövs ingen väckarklocka!

Klockan 23.58 låg jag under täcket igårkväll.
 
02.23 stängde jag av Tv´n.
 
03.17 hade jag fortfarande inte somnat och 
var således på väg ur sängen igen.
 
Bestämde mej iaf för att ligga kvar och åtminstone
försöka få till lite slummer.
 
Vände,vred,låg och lyssnade på fågelkvitter
och började längta efter morronkaffet.
 
La mej på rygg (som jag avskyr),la mej på
sidan (som känns bättre),la mej på mage 
(vilket känns bäst).
 
Fortfarande ingen John Blund i sikte.
PUST!
 
05 15 ringde INTE klockan,däremot började
Cindy pipa och pocka på uppmärksamhet.
 
På med kläderna,ut och ner på gräsmattan,
och så stod jag mot husväggen och såg 
Cindy äta gräs för glatta livet.
 
Och då hade inte ens tuppfan vaknat!!
 
La in dagens första tvätt,tryckte på bryggar´n
och sen knäppte jag på min käre vän "HP"
för att bege mej ut i cybern.
 
Strax efter 7 var första tvätten hängd och fjärde
muggen kaffe urdrucken.
 
Nu funderar jag på vad resten av dagen må ha
i beredskap.
 
Iof ska jag till finingen Ullis ikväll,men just nu
känns det som evigheter dit!
 
Joråsatte,här slösas varken dyra morgontimmar
eller alarmenergi på klockan.
 
Hur har ni det då?
 
Med tanke på att man är vaken typ 24/7,om än ofrivilligt,så hade det ju varit
NU man skulle skaffat småbarn.
En liten sladdis kanske!?
Gu´ så kul det hade varit för ungarna att få ett syskon på äldre da´r!!!
Eller kanske inte :)
 
 

Kommentarer
Postat av: mellan

nej tack! inget syskon.... haha!

Svar: He,he...du kan vara lugn,den här "fabriken" har stängt sin produktion :D
MAJSO

2015-06-11 @ 20:34:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0